piątek, 12 kwietnia 2013

Zespół cieśni nadgarstka

szpital.avimed.pl
Zespół cieśni nadgarstka spowodowany jest uciskiem nerwu pośrodkowego przez toczek zginaczy lub zmiany zwyrodnieniowe w obrębie kości nadgarstka. Bardzo często zmiany chorobowe powstają spontanicznie, bez przyczyn zewnętrznych.
Zazwyczaj na początku choroby pojawiają się bóle i parestezje w obrębie kciuka, palca II i III oraz połowy palca IV, zatem palców unerwianych przez nerw pośrodkowy. Objawy występują w nocy. Najprawdopodobniej dlatego, że o tej porze pojawia się obrzęk tkanek miękkich, który potęguje ucisk nerwu pośrodkowego.
W późniejszym etapie pojawia się objaw Reynaud. Jest on wynikiem zaburzeń naczynioruchowych. Chory stopniowo traci funkcje ruchowe ręki w wyniku zaniku mięśni kłębu. Jedynie w pojedynczych przypadkach stosuje się leczenie zachowawcze. Zasadnicze leczenie polega na operacyjnym odciążeniu uciskanego nerwu pośrodkowego.
Bibliografia:   Fizjoterapia w chorobach układu ruchu, Małgorzata Paprocka-Borowicz, Marcin Zawadzki, Wrocław 2007
 Chemia z importu i proszek niemiecki do nabycia na stronie supermarket online

3 komentarze:

  1. Ja po kilku latach bólu zdecydowałem się na operację usunięcia cieśni. Chciałem na kasę chorych, ale jak to zwykle bywa, mógłbym nie dożyć do terminu. Znalazłem fajną ofertę szybkich pożyczek pozabankowych na https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty i poddałem się operacji i w końcu nadgarstek nie uwiera i nie boli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją ciocię dopadło już jakiś czas temu. Początkowo się zastanawialiśmy co robić, gdzie pójść. Ciocia była pewna, że jej sama przejdzie. Ale bolało coraz bardziej. Znalazłam jej to miejsce https://carolina.pl/klinika-ortopedii-i-traumatologii/reka/zespol-ciesni-nadgarstka/ w tej klinice jak widać zajmują się także leczeniem i diagnozowaniem takiego zespołu cieśni nadgarstka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Titanium Header Art - TitaniumArt
    Titanium babyliss pro titanium Art titanium water bottle · babyliss pro titanium The croc titanium flat iron T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T.T. raft titanium

    OdpowiedzUsuń